Bond wijst protest BSW af

Het ingediende protest van BSW naar aanleiding van de gespeelde thuiswedstrijd tegen Dames 2 op 23 september is afgewezen. Dames 2 wint deze wedstrijd met een eindstand van 63-61.

BSW diende het protest in naar aanleiding van vermeende fout op het sheet. Op het scorebord klopte de eindstand, maar achteraf ontstond verwarring doordat één van de scores niet werd opgeschreven. Bij de bond werd deze fout hersteld; uit het scoreformulier bleek dat er een bonus vrije worp werd gegeven zonder dat daar een score aan vooraf ging. Aangezien dat niet kan, besliste de protestcommissie van Rayon Zuid in het voordeel van Dames 2.