Peanuts spelen toernooi in Weert

Afgelopen zaterdag vond het eerste peanutstoernooi van het seizoen plaats. Voor de helft van de peanuts was het voor het eerste keer dat ze wedstrijdjes gingen spelen. Normaal gesproken zijn er ook spelletjes tijdens de ochtend, maar door de grote deelname van 90 kinderen had de organisatie in Weert besloten om alleen wedstrijden te spelen. Dit werd op een hele leuke manier gedaan.

Twee afwijkende regels (beschermd balbezit en de score niet bijhouden) zorgden ervoor dat alle kinderen aan spelen toekwamen en ook doelpunten konden maken. Plezier en actief bezig zijn voor onze zes - en zevenjarigen is het belangrijkste. Het was even wennen voor de kinderen dat ze niet wisten of ze gewonnen of verloren hadden, maar wel heel erg fijn dat ze kansen kregen en dat toch veel kinderen regelmatig scoorden.

Bij het begin van het toernooi kreeg elk kind een warming-up shirt die ze ook mee naar huis mochten nemen. De warming up bestond uit lekker op muziek dansen, regels uitleggen en in een rij achter elkaar aan lopen/rennen. Mirte, Bas, Anouk, Renske, Menno, Nadine, Amber en Ymke kregen nog een mooie medaille van de organisatie. Op naar het volgend toernooi.