Stem op de sportman of sportvrouw van het jaar.

Op zaterdag 23 februari 2013 zal het eerste sportgala in Sportcentrum de Kemmer plaatsvinden. Tot en met zondag 3 februari kun je je stem uitbrengen. Wie wordt de sportman, de sportvrouw en de sportploeg van 2012? Heb jij een favoriet? Ga dan naar de website van de Kemmer en breng je stem uit: www.dekemmer.nl/sportgala

Jazeker, Oirschot gaat iets nieuws doen. Op initiatief van de gebruikersraad van sportcentrum De Kemmer wordt er namelijk op zaterdag 23 februari 2013 een prachtig nieuw evenement georganiseerd. Dan vindt namelijk het allereerste Sportgala & Open Sportdag van Oirschot plaats.

De gezamenlijke Oirschotse sportverenigingen hebben het initiatief van de gebruikersraad van de Kemmer omarmd en zijn nu enthousiast bezig om een prachtig evenement gestalte te geven.

Wat gaat er gebeuren op 23 februari 2013?

Vanaf 13 uur kun je in de Kemmer terecht om kennis te maken met bijna alle sportsoorten die in Oirschot, de Beerzen en Spoordonk worden beoefend. Het gaat dus niet alleen om de sporten die in De Kemmer worden gehouden!

De middag staat in het thema van "demonstratie en informatie". Men kan dan kennismaken met de meest uiteenlopende sporten. Van judo tot wielrennen, van zaalvoetbal tot boogschieten, van klimmen in de wand tot kennismaken met de zwemsport enz.

Voor de jeugd is er die middag een Mini – Multi - Athtlon. De kinderen kunnen deelnemen aan een circuit van “doe-dingen” bij verschillende sportverenigingen. Voor degenen die het gehele circuit goed afleggen is er een mooie verrassing.

Vanaf 18 uur staat het programma in het teken van "spetterende sport" en verbroedering. Alle verenigingen zorgen die avond (tot ca. 21 uur) voor diverse hoogstandjes op hun eigen sportgebied. Zo zijn er diverse demonstraties van topsporters en sportploegen.

Daarnaast is er een onderling toernooi van alle deelnemende verenigingen. Als sportsoort is deze keer gekozen voor korfbal. Zie je het al gebeuren; wielrenners die tegen judoka’s korfbal spelen? Verbroederen zal het zeker!

Vanaf 21 uur staat het programma in het teken van het grote Sportgala van Oirschot.

Tijdens deze avond strijden afgevaardigden van alle sportverenigingen tijdens de nieuwe sportquiz voor de eretitel"Slimste sporter van Oirschot".

Wie zijn voor jou de Epke en Ranomi van Oirschot?

Tevens worden op deze avond de sportman, sportvrouw en sportploeg van Oirschot van het jaar 2012 bekend gemaakt. De organisatie heeft gemeend de verkiezing uit te moeten breiden met de sportvereniging van het jaar en ook die wordt deze avond bekend gemaakt.

Nomineren kan t/m zondag 3 februari 2013. Daarna worden de genomineerden bekendgemaakt en kan de definitieve keuze plaatsvinden. Vul hier jouw nominaties in »

Na afloop van de bekendmaking van de winnaars is er een groot Galafeest waar iedereen die, in welke vorm dan ook, betrokken is bij de Oirschotse sport welkom is.

Kortom, noteer 23 februari 2013 nu al in je agenda!