UITNODIGING DAG VAN TOEGANKELIJK SPORTEN

Op zaterdag 23 november 2013 aanstaande organiseren Zet, Sportservice Noord-Brabant en de gemeente Oirschot in samenwerking met lokale sportverenigingen de Dag van Toegankelijk Sporten. Wij nodigen u van harte uit om aanwezig te zijn bij dit unieke evenement in sporthal De Kemmer, de activiteiten vinden plaats tussen 11.00 en 14.00 uur aan de Bloemendaal 5 te Oirschot.

Het belooft een actieve dag te worden: mensen mét of zonder beperking kunnen kennismaken met aangepast sporten. Deelnemende verenigingen aan deze dag zijn:

-      Basketball clinic en demonstratie met Henk Pieterse (2.11m)

-      Beerse Boys met een voetbaldemonstratie van het G-team

-      Gymnastiek vereniging ODI met een speciale demonstraties van de G-sporters

-      Handboog vereniging De Zwartmikkers schieten dwars door de sporthal, ook vanuit een rolstoel

-      Tennisverengingen TCO en Fidote met een tennisclinic van Maikel Scheffers (Nederlands Rolstoel topper)

-      (S)cool on Wheels met een behendigheidsparcours voor rolstoelen

Naast de inzet van de sportverenigingen is 23 november ook de dag waarop topsporters hun kunsten vertonen. Wie wil er niet samen met Maikel Scheffers een balletje slaan op de baan? Of een clinic volgen van top Basketballer Henk Pieterse? Burgemeester Ruud Severijns zal ook op de sportvloer aanwezig zijn en zal het belang van het toegankelijk sporten onderstrepen.

Het wordt een dag voor de hele familie, al dan niet op sportschoenen. Op de eerste plaats door aan acht sporten mee te kunnen doen, maar er is meer. Kinderen kunnen zich laten schminken en er is cabaret en muziek.

Aanmelden vooraf is niet nodig, u bent vrij om binnen te lopen. Enkele tijdstippen van belang zijn hieronder aangegeven:

Zaal open om 11.00 uur, programma loopt door tot 14.00 uur

Tot ziens op zaterdag 23 november in De Kemmer!

Sportservice Noord-Brabant en Zet