Toernooi U14 erg geslaagd.

Op 21 mei kwamen 3 andere verenigingen deelnemen aan het U14 toernooi. De gasten waren de Jumping Giants uit Nederweert, Bbc uit Valkenswaard en Yellow Sox uit Bakel.

Het werd een zeer leuk, maar vooral sportief toernooi dat geleid werd door onze scheidsrechters ( Joke van Pelt, Nicolette van den Hul, Esther de Pina, Tanja van de Wiel, Jos Roefs en Hans van de Wiel). De wedstrijden duurden 2 x15 minuten exclusief 5 minuten pauze. Naast de wedstrijden waren ook de zogenaamde driepuntwedstrijden waarbij 1 speler ballen aangegooid kreeg van zijn teamgenoten en gedurende 2 minuten zoveel mogelijk drie punters moest scoren. Miranda Dekkers leidde deze wedstrijd met ijzeren vuist.

De organisatie van het toernooi was in handen van Guido Jonkers en de schrijver van dit verslag. Ieder deelnemend team kreeg friet met saus, ijs en als eindprijs een heerlijke vlaai. De winnaar van het toernooi kreeg een vlaai volgespoten met slagroom. Het doel van het toernooi was om jeugd lekker te laten ballen.......dat is zeker gelukt. Sportiviteit, vriendschap en gezelligheid, het was een leuke dag.

Het toernooi zou ook voor de U12 georganiseerd worden, maar daar was bij andere verenigingen geen animo voor; het was namelijk ook peanutstoernooi in Vlijmen. De deelnemende U14 teams waren super enthousiast en gaan het zeker promoten binnen hun eigen club om volgend jaar ook de U12 teams deel te alten nemen.

Grote complimenten aan onze club waar bovengenoemde vrijwilligers zich weer ingezet hebben voor onze club. Bc Oirschot U14 was een mengelmoes van spelers U12 (Tim, Tjeu, Nick en Jort), meiden U14 (Sofie en Mijke) en van de jongens U14 (Jens, Bennet, Joel en Kevin).

Een leuk team waarbij toch een kanttekening geplaatst moet worden dat van de jongens U14 er veel afgezegd hadden om deel te nemen aan het toernooi, sommige spelers een dag voor het toernooi. Jammer, zeker voor de organisatie die er alles aan doen om voor jullie een toernooi te organiseren. De eerste wedstrijd van het toernooi bleek achteraf de wedstrijd tussen de uiteindelijke nummers 1 en 2 te gaan namelijk bbc tegen jumping giants. Het werd 34-33 voor Valkenswaard, maar wat een inzet en enthousiasme. Top, om dit basketbal te zien. Nummer drie van het toernooi werd de yellow sox en nummer 4 ons eigen Oirschot.

Wat nog meer erg leuk was dat ieder team bestond uit jongens en meiden en waarbij de meiden zich bij ieder team liet gelden. Ik zag een meidentrainster, die erg veel potentie zag! Het toernooi werd aan elkaar gespeeched door Nicolette namens het bestuur (jeugdcommissie). Het was een mooi einde van het basketbalseizoen 2015-2016.

Op het terras in het zonnetje werd het toernooi nog nabesproken....voor herhaling vatbaar.

Erik Nijhuis