BC Oirschot U12 - Aalst Waalre

Om 12.00, een gunstige tijd, mochten wij weer op het veld treden voor een wedstrijdje basketball.
Na 2 weekenden geen wedstrijd en zonder Jan-Willem, wisten we dat we een pittige pot voor de boeg hadden. Gelukkig hadden we wel ondersteuning van Dave. Aalst- Waalre was destijds maar met 5 spelers en nu 8, hier hadden wij geen voordeel mee.

Een aantal van ons wisten nog wie de goede spelers waren van de tegenstanders. Hierdoor konden we goed afspreken wie wie moest verdedigen. Helaas begon ons spel veel trager dan dat van Aalst- Waalre. In onze aanval kwam weinig actie en in de defence waren we vaak te laat bij onze eigen man.
Met goede help van Edgar en Mathijs, zorgden we er wel voor dat ze niet keer op keer konden scoren. Jammer genoeg hadden wij in de 1e periode zelf niet gescoord.

In de 2e periode ging dat een stuk beter, omdat Anna voor veel aanvallende rebounds zorgde, maar ook Ruben een schotje durfde te nemen. In de 3e periode kwamen we weer niet voldoende in de buurt van de basket. De full court defence ging steeds een beetje beter. Alleen nog niet iedereen nam de verantwoordelijkheid voor zijn eigen man.

De snelle jelle's van Aalst - Waalre waren moeilijk te verdedigen. Hierdoor moest ik veel aansturing geven om iedereen hard te laten werken. De paasvermoeidheid was af en toe nog terug te zien jammer genoeg.
In de 7e periode gingen we daarom toch nog even half court defence spelen. Langzaam maar zeker zag ik betere beslissingen genomen worden in de aanval. In de verdediging bleven we geregeld nog achter de feiten aanlopen, maar ik zag wel iedereen hun best doen!

Eindstand 24-54

Het positieve is dat iedere speler een stapje maakt en dat zie ik terug in de wedstrijd, hier kan ik van genieten als coach/trainer!
Een hesitation dribble van Ruben, een rocketstep van Mathijs, goede rebounds van Anna met de bal boven haar hoofd, Joel die voor zijn drive gaat, goede in-out bewegingen van Sophie, goede sturing naar de zijlijn in defence van Edgar, goede face the basket van Lars, 3 mooie baseballpassjes van Dave.

Mathijs sprong er vandaag uit omdat hij goed was in de schakeling van aanval naar verdediging! Herstelde zijn foutjes en was bewust bezig met zijn acties!

Nog 2 wedstrijden te gaan en dan zit het seizoen er weer op helaas. Maar nog even knallen met z'n allen en dan is al bijna het kamp in zicht!