Best U12-Oirschot U12

Heerlijk zo'n uitwedstrijd die zo dichtbij is. Om 13.30 uur kwamen we aan in een hele mooie sporthal in Best. Helaas duurde het wel erg lang voordat we konden beginnen. De baskets stonden niet op goede hoogte, de tegenstander had maar 2 spelers enz. Maar gelukkig kwam de coach en nog 3 spelers om 14.00 uur binnen wandelen. Dus we konden starten. Vandaag was Sofie niet aanwezig wegens een communie feest van haar zusje. Dus met 7 spelers/sters moest er hard gewerkt worden. Aangezien Best altijd met 5 spelers speelt, zijn die wel gewend om heel hard te moeten werken. Best kwam al snel op een 8-0 voorsprong. Oirschot moest nog erg wennen aan de snelheid van de Best spelers. De ruststand werd 20-8. Helaas floot de scheidsrechter maar weinig voor fouten en dat leverde irritaties op bij Oirschot. De tweede helft ging het een stuk beter, de eindstand werd 38-22.

Anna had veel rebounds en liep veel lay-ups. Edgar was verdedigend goed bezig, hij verdedigde gewoon 2 tegenstanders en scoorde ook nog 2 mooie afstand schoten. Jan-Willem stealde veel ballen en gooide veel lange ballen naar Anna en Joel. Joel liep de 2e helft steeds beter te verdedigen en werd daardoor TOPPER van de wedstrijd. Ruben dribbelde vaak de bal op en speelde hem dan goed af. Matthijs was ook goed in de rebounds en pikte ook zijn doelpunten mee. Lars had wat moeite met zijn fysieke tegenstanders, maar bleef rustig en dat is ook een compliment waard.