Dames 1 op 9-12 hard onderuit tegen Venlo

Dames 1 trad met een bijna volledig team aan; alleen Esther had zich ziekgemeld.

Zoals al jaren bekend is, speelt Venlo zone. Vandaar dat er tijdens de training al gefocust was op het zone-spel en dat dit al goed geoefend was. De eerste score viel met een prachtig schot van Iris aan de kant van Oirschot. Daarna speelde Dames 1 verdedigend sterk, maar helaas vielen de schoten niet. Ook Venlo scoorde moeizaam vanwege onze stabiele verdediging. De ruststand was erg laag maar wel in ons voordeel 15-14.

Na rust ging Oirschot tot en met de derde minuut vol goede moed verder, daarna stortte het in. Venlo ging scoren en in de volgende zes minuten scoorde Dames 1 niet meer. Het leek wel of er een deksel op de basket lag. Daarnaast werden er slechte passes gegeven en verkeerde opties genomen, maar ook verdedigend ging het slecht. De keuze om een press te spelen lukte niet en Venlo liep uit. Einde derde kwart was het 21-31.

Verder was het een flop, iedereen liet zijn kop hangen en baalde. De eindstand werd 27-40.

Al met al een wedstrijd om heel snel te vergeten. De volgende wedstrijd in januari speelt Oirschot 1 tegen tegen Bladel thuis.