Drie maal winst voor BCO

Dit weekend deed BCO goede zaken. Drie van de vier uit-spelende teams behaalden een overwinning.

Het Gemengd Onder 10-team reed naar Veghel en won daar dik van Attacus (12-49). Het verschil was al snel zo groot, dat Oirschot na een score verplicht was om half-court te gaan verdedigen. Daaraan werd nog een opdracht toegevoegd door de coaches: de spelers die nog niet gescoord hadden moesten extra worden aangespeeld. Zo kregen ook zij de kans om punten te maken. Ondanks dat Oirschot gemakkelijk op voorsprong kwam, was de vechtlust er niet minder om. Mathijs viel daarmee extra op en hij werd dan ook uitgeroepen tot 'Topper van de Wedstrijd'!

Jongens U16 deed het een stuk minder goed. Deurne bleek een veel sterkere tegenstander en de jongens hadden moeite met de transitie. Doordat er niet snel genoeg geschakeld werd van aanval naar verdediging en omgekeerd, kwam de eindstand uit op 28-78.

Dames Senioren 2 speelden in Sint-Oederode tegen BV Rooi. Daar pakten zij voor de tweede keer dit seizoen winst, hoewel het ook nu weer hard werken bleek. Met tien punten verschil kwam de stand na het vierde kwart uit op 33-43.
Meisjes U16 wonnen hun eerste uitwedstrijd overtuigend van Quo Vadis in Gemert: zij wisten Quo Vadis op 28 punten te houden en scoorden zelf 50 punten.