Eerste overwinning Ju16 in 2013 is een feit

20 januari BC Oirschot – Quo Vadis 59-30

Na een nipte nederlaag in de eerste uitwedstrijd (34-33 tegen Yellow Sox), is de eerste overwinning in 2013 binnen. Thuis was het team, zonder de geblesseerde Tijm, erop gebrand om een goed resultaat neer te zetten. De tegenstander had namelijk hun eerste wedstrijd met 85 punten verschil gewonnen.

De eerste paar minuten van het duel waren er om de tegenstander af te tasten. Maar vanaf de vierde minuut was het een en al Oirschot wat de klok sloeg. Door een zéér sterke teamprestatie neer te zetten werd de tegenstander langzaam opgerold. Iedereen binnen het team droeg een steentje bij aan deze overwinning. Zowel defence als offence werd er heel hard voor elkaar gewerkt. Mede door deze inzet werden alle vier de periodes in het voordeel van Oirschot beslecht (14-4, 17-5, 17-11 en 11-10).

Volgende week staat er een thuiswedstrijd op het programma tegen Yellow Sox. Als er net zo als team gespeeld wordt als afgelopen zondag, moet dit sterke jongensteam revanche kunnen halen.

Jongens gefeliciteerd met deze overwinning.