Simpele overwinning van JU16

Zondag 24 februari heeft JU16 een simpele overwinning behaald tegen de hekkensluiter. Omdat we de vorige wedstrijd tegen Tenderfeet met grote cijfers hadden gewonnen, werd er door de coaches besloten om wat posities wisselingen door te voeren in het team. Zodat een guard ook eens op een post positie wedstrijd gevoel kon krijgen en een post de positie van forward op zich kon nemen. Tevens hadden we een speler meegenomen van ons gemengde U12-team, die zich moeiteloos aanpaste aan de spelwijze van het team. Hij heeft het prima gedaan.

We startten zeer slordig en onze eerste score viel pas in de derde minuut.  We konden de bal maar niet door het netje laten gaan dit resulteerde in maar 6 punten na 5 minuten. Maar vanaf dat moment ging het beter zodat we het eerste kwart konden afsluiten met een 4-17 voorsprong.  We dachten even te gemakkelijk over de defense en dit zorgde ervoor de ruststand 12-36 op het bord kwam.

Na de pauze werd het een eenzijdig potje basketbal. Met de kansen die we kregen werd zeer slordig omgesprongen. We zullen het maar wijden aan concentratie gebrek.  De eindstand werd uiteindelijk 28-73. Opmerkelijk was wel hoe goed we de vrije worpen namen, van de 13 hebben we er 7 benut meer als 50% dus.

Volgende week zondag wacht ons de zware uitwedstrijd naar medekoploper Vido. We zullen dan uit een ander vaatje moeten tappen om de punten mee naar Oirschot te brengen. Maar de mogelijkheden zijn zeker aanwezig om voor een verrassing te zorgen.