U10 Oirschot succesvol tegen Rush

Na een zeer goede en fanatieke training moest het vandaag gaan gebeuren. Veel inzet en gedrevenheid tonen, dan moest er ook gewonnen kunnen worden. Aan de uitslagen te zien, zou Rush een gelijkwaardige tegenstander moeten zijn. In ieder geval niet het kaliber van Weert en Biks Shots.
De eerste helft gingen we er vol tegen aan. We hadden afspraken gemaakt wie de bal zou uitnemen, dat we na de rebound niet door het midden zouden spelen, en dat we de man met de bal zouden afstoppen. De topper zou de persoon worden die het beste verdedigde.
Met een mooie ruststand van 35-25 gingen we even uitrusten, want dat was nodig. Het spel ging op en neer en ook de tegenstander maakte mooie doelpunten. Vooral aan de lange heer en een pittig meisje hadden we onze handen vol.
Na de rust begonnen we goed, maar helaas zakten we snel in. Vooral de 7e en 8e periode kregen we problemen met de conditie en ook waren we niet meer attent genoeg.
We sloten de wedstrijd af met een overwinning van 57-45. Heerlijk weer een keer winnen, dat doet onze spelers en coaches erg goed.
Kamal is de topper van de wedstrijd geworden. Hij heeft veel fast breaks afgestopt. Nog een vermelding waard is dat Matthijs erg beroerd (ziek) was, en niet van wijken wilden weten. Hij wilde er niet uit, ondanks dat hij zo wit zag en als een zeehondje blafte.