U10 had het moeilijk tegen Biks Shots

Vandaag stond de eerste wedstrijd van 2013 op het programma. Doordat Oirschot in de eerste helft van de competitite tweede werd in hun poule, spelen ze nu tot en met mei in de eerste klasse. Dat betekent dat het team erg goede tegenstanders tegen zal komen.
Biks Shots was de eerste in onze poule, dus een bekende tegenstander.

Na ongeveer een maand geen wedstrijden gespeeld te hebben, moesten we vandaag erg wennen. Deze competitie spelen we zonder Lars, die naar de U12 is gegaan. Het eerste kwart stonden we vrij snel achter met 2-18. Gelukkig herstelden we ons door meer strijd te leveren en ook te gaan scoren. Dave was vandaag zeer effectief met zijn lay-up's. De ruststand werd 10-33.

Vol goede moed gingen we de tweede helft in. Maar helaas ging Biks Shots nog beter van start, en vooral door vele vrije lay-ups konden ze scoren. Oirschot vindt het nog erg moeilijk om de man met bal af te stoppen. Tevens bleven we door het midden de bal aanspelen en hadden we veel bal verlies. De eindstand werd 21-73.

De topper van de wedstrijd werd Bennet die ondanks de goede tegenstand, goed doorging en bleef werken. Woensdag weer hard trainen, zodat het zondag weer een stuk beter gaat.