Vido U10- Oirschot U10

Vandaag de tweede wedstrijd tegen Vido in 2 weken tijd. De vorige keer hadden we verloren met 10 punten verschil. We gingen vandaag de strijd aan met 8 spelers/sters. Anouk had afgezegd en Menno blesseerde zich tijdens de warming-up aan zijn knie.
De tegenstander had maar 5 spelers, dit keer was er ook een meisje bij.
We starten erg fel en stonden met 6-2 voor na 4 minuten. Daarna bleven we scoren en ook de tegenstander liet zich zien. Doordat het veld ver van de muur af was, stonden regelmatig spelers buiten de lijnen. De russtand was 8-14 en de coach was zeer tevreden over het spel. Het enige waar nog aan gewerkt moest worden was de bal verdedigen, en niet bij de man blijven als er een tegenstander vrij naar de basket loopt. In de rust is dit uitgelegd en ook voorgedaan. Na de rust ging dit een stuk beter en scoorden we er flink op los. Vooral Amber vindt het verdedigen erg leuk om te doen, zelfs de grote jongen pakte ze aan. De eindstand werd dan ook 16-34.
Tjeu is de kanjer van de wedstrijd geworden. Hij scoorde veel, lette heel goed op en was verdedigend zeer sterk. De coach en ouders waren zeer verheugd met het goede spel. Vooral wat er op de trainingen geoefend wordt, zien we terug in de wedstrijden. Op naar de volgende wedstrijd tegen het zeer sterke Almonte.

Groetjes Nicolette