Aalst-Waalre U12-Oirschot U12

We moesten tegen Aalst-Waalre spelen, de koploper uit de competitie, met het volledige team gingen we naar Aalst. Bij de koploper zitten wat spelers die ouder waren dan 11 jaar en dat konden we ook wel merken, zij waren groot en snel. Bij het begin hadden we moeite om in het ritme te komen, zowel verdedigend als aanvallend kwamen we net iets tekort zodat we gingen pauzeren met een 36-4 achterstand. Sommige spelers hadden moeite met de zaal waarbij de wedstrijdlijnen niet zo duidelijk waren aangegeven als bij ons in de Kemmer. Na de rust werd er door het team een schepje bovenop gegooid en werd er door de meeste spelers goed samengewerkt in plaats van op eigen houtje te gaan. Door het samenwerken kwamen we ook meer tot scoren en hebben we zelfs een part meer gescoord dan Aalst. Doordat we soms verdedigend nog foutjes maken kon Aalst toch de wedstrijd over de streep trekken met een 64-18 overwinning. De volgende wedstrijd van Oirschot U12 zal weer tegen Aalst Waalre zijn hopelijk hebben we van deze wedstrijd geleerd dat samenwerken en verdedigen belangrijk zijn bij een teamsport zoals basketbal. De topper van de wedstrijd was Mijke Nijhuis, ze vond het leuk om topper te worden maar niet leuk om dit stukje te schrijven daarom heeft haar vader dat gedaan.

Erik Nijhuis