BC Oirschot verliest derby tegen BC Bladel

Na drie wedstrijden tegen Limburgse ploegen gespeeld te hebben, moesten de heren van basketbalclub Oirschot naar Bladel. Oirschot dat de laatste thuiswedstrijd had gewonnen tegen Aeternitas, uit Stramproy, miste in totaliteit vijf basisspelers zodat good old Pieter “ Jumbo” van den Oetelaar en talentspeler Justin “ Roefs” Smeets het Oirschotse team kwamen versterken.  Beide heren speelden een zeer verdienstelijke wedstrijd, waarbij eerstgenoemde tien punten op zijn rekening nam en Justin drie. Het eerste en tweede kwart kwamen de heren van Oirschot niet uit de verf. Je kon merken dat het sinterklaastijd was, her en der werden cadeautjes weggegeven, maar niet  door Bladel en de scheidsrechters van de thuisploeg. Door verandering van tactiek; eerste twee kwarten “man to man” en derde en vierde kwart “zone verdedigen” ging de wedstrijd iets meer gelijk op., maar het leed was al lang geleden. De eindstand van 97-35 is er een om snel te vergeten. Volgende week gaan de heren weer naar Limburg toe om hopelijk in Nederweert een beter resultaat op het bord neer te zetten.