BC Oirschot vermaakt vooral het publiek tegen BC Boemerang.

De tweede thuiswedstrijd van het seizoen stond op de agenda.  Het Limburgse Boemerang uit Urmond kwam op bezoek. De sfeer in de Kemmer zat er goed in ondanks het tegenvallende resultaat uit de eerste thuiswedstrijd. Kan het vaandelteam van BC Oirschot de strijd aangaan met titelkandidaat Boemerang? De eerste fase van de wedstrijd liet Boemerang zien dat ze gekomen waren om de punten mee te nemen, maar dankzij goed verdedigend werk en fast breaks kon Oirschot het tempo en score goed bijhouden. De technische staf had gekozen om met 2 centres te spelen Guido Jonkers en Sebastiaan Wagemans, dat leverde veel gevaar maar vooral punten op. Boemerang veranderde van speelstijl; er kwam meer pressing waar Oirschot moeite had om uit te breken.  Boemerang leek uit te gaan lopen. Oirschot moest iets doen en vond een wapen; lange passes van achteruit waarbij vooral de snelheid van de forwards als een mes door de verdediging van Boemerang sneed en zo de schade kon beperken tot een verdienstelijke 25-34 ruststand.  In het  derde kwart vermaakte Oirschot vooral het trouwe publiek met mooi samenspel , maar je zag dat de conditie Oirschot parten ging spelen.  Het vierde kwart kwam de klasse van Boemerang tot uiting en liepen ze uit naar een sportieve zege van 34-70 ondanks tactische wijzigingen in het team.