Dames 2 – Springfield

Afgelopen zondag mocht DS2 aantreden tegen wederom een sterke tegenstander. Dit keer betrof het Springfield DS2 met daarin aardig wat voormalige Hoofdklasse speelsters. Mede hierdoor en door het feit dat we extra dun bezaaid waren m.b.t. de centers door de blessure van Jeanne, wisten we dat we een moeilijke wedstrijd konden verwachten.

Nadat we eerst nog een deel van een oersaaie en supertrage korfbal wedstrijd (sorry Nicolette...) mochten aanschouwen in afwachting van het vrijkomen van het speelveld, begonnen we een beetje slapjes aan de warming-up. Dit had misschien ook wel te maken met het vroege tijdstip...

We begonnen de wedstrijd met het openen van de score en dit was ook gelijk het eerste en laatste moment in de wedstrijd dat we voor hebben gestaan. We zaten alles behalve lekker in de wedstrijd en dit uitte zich in veel balverlies, slechte passes en onafgemaakte score mogelijkheden. Er was slechts een kleine opleving halverwege de tweede helft, waarin we elkaar wel beter wisten te vinden en ook een aantal goede scores maakten. Een grote domper was echter dat Tanja met een op het eerste oog nare blessure af moest haken.

In z’n geheel was de wedstrijd niet bepaald om over naar huis te schrijven. Een afgetekende einduitslag van  42-91 zegt genoeg. We hebben weer genoeg punten om op te trainen de komende weken. Hopelijk zullen ook de geblesseerden in het team weer snel opknappen!