EBBC U10-Oirschot U10

De spelers hadden er vandaag zin in, EBBC is een behoorlijke fysieke ploeg, waarbij we in de thuiswedstrijd maar met 8 punten verschil gewonnen hadden. We waren dus gewaarschuwd, er moest meteen vanaf het beginsignaal goed verdedigd worden. Het ging goed gelijk op, als wij verslapten, kwam EBBC weer dichterbij. De ruststand was 10-16 in ons voordeel. Helaas had Tjeu teveel last van zijn blessure en heeft maar weinig gespeeld. De 2e helft werd steeds grimmiger, en het begon steeds meer op rugby te lijken. Helaas moesten de scheidsrechters het nog leren, en floten niet voor fouten, die er wel veel gemaakt werden. Gelukkig raakten we niet van slag, en gingen we door, waar we gebleven waren. Technisch goed basketballen, met veel overspelen en niet mee gaan in het spel van de tegenstander. De eindstand werd 18-28.
Nadine is kanjer van de wedstrijd geworden, omdat ze niet onder de indruk was van de jongens en weer fel aan het verdedigen en aanvallen was. Zo kennen we haar weer. Nadine zegt zelf dat ze beter speelt tegen goede tegenstanders. Dat kan ze volgende week weer laten zien als we tegen High Five moeten, die 1e staan.

Groetjes Nicolette