FOUTEN LAST BREEKT BC OIRSCHOT H1 OP

Na de goede team prestatie van vorige week, 69 – 57 winst, waren de heren optimistisch gestemd over de uitwedstrijd tegen Aeternitas .  Zonder Eric van Laarhoven en Bart van Hintum reisde de ploeg af naar Stramproy. De spelers van BC Oirschot starten de wedstrijd zeer matig. Het leek wel of de reis ze nog in de spieren zat toen de wedstrijd van start ging. Daarin tegen starten de thuisploeg wervelend. Maar de spelers uit Oirschot herpakte zich tijden de tweede helft van het eerste kwart. Dit resulteerde in een kleine achterstand van 22-15 na het eerste kwart. Het tweede kwart was voor de heren uit Oirschot die mede dankzij de sterk invallende Manouri Baravie een ruststand op het bord brachten van 33-30. Door dit positief resultaat uit het tweede kwart werd het derde kwart met veel optimisme aangevallen. Soms met iets teveel inzet, hierdoor liep het team snel tegen nogal wat persoonlijke fouten aan. De daarbij behorende vrije worpen werden door de thuisploeg benut om binnen no time een behoorlijk gat te slaan. Stand na derde kwart was dan ook 50-39. Het beeld van het vierde was een kopie van het derde. 3 spelers van Oirschot moesten met 5 fouten naar de kant. Oirschot moest zelf de wedstrijd uitspelen met 4 spelers. Jammer van de verloren wedstrijd, aan de inzet van de spelers heeft het niet gelegen. Nu iedereen zijn hoofd maar even leegmaken en met veel vertrouwen de volgende wedstrijd tegemoet.