Jongens U16 Basketbal club Oirschot kampioen.

Afgelopen zaterdag, 13 december, was de wedstrijd van het jaar in Uden tegen Rusch. Gesteund door een vijftigtal supporters van BC Oirschot kon de strijd beginnen. De twee teams die de competitie domineren maakten er een echte finale wedstrijd van. In deze wedstrijd zat werkelijk alles: fouten, sensationele acties, prima scores maar vooral spanning tot in de allerlaatste minuut. Door de thuiswedstrijd met 27 punten verschil te winnen, was het niet per se noodzakelijk om in het hart van de leeuw te winnen. Een nederlaag met maximaal 26 punten zou ook voldoende zijn. In het begin van de wedstrijd gierden de zenuwen door het lijf, waardoor we onnodige balverlies leden. Iedere keer als het verschil te groot werd, liet het team zien dat ze niet van plan waren om de titel in Uden te laten. Door een geweldige teamprestatie wordt de nederlaag beperkt tot 58-38. Na het laatste fluitsignaal barstte het feest los inclusief champagne en vuurwerk en duurde tot in de kleine uurtjes. Daarom willen wij: Justin, Willem, Roy, Jimmy, Gunnar, David, Tom en Bryan van harte feliciteren met het behaald kampioenschap en het promoveren naar de EERSTE klasse!!

!GEFELICITEERD!

Jan en Pieter