Laatste wedstrijd van het seizoen voor U14

13-4-2014 om 14.00 speelde de U14 van Bc Oirschot hun laatste wedstrijd van het seizoen. Dit was tegen Bv Rooi.
Rooi kwam met 6 lange jongens sterk naar Oirschot toe. Een leuk team waar we uit ook een super wedstrijd tegen gespeeld hadden alleen hielden zij de punten in Rooi.
Dit keer wilde wij voor het roze sheet gaan. Vanaf de eerste minuut waren Jan- Willem, Ruben, Marijn, Mathijs en Kamal fel aanwezig! Door de druk van onze fullcourt men tot men wisten de boys van Rooi niet zo goed die bal op te dribbelen en gingen ze paniekerige acties ondernemen. Na een time-out van de coach van Rooi veranderde dit enigszins.
Bij Oirschot ging het lekker en 4 van de 5 spelers hadden al wat punten gemaakt. 20-10 na de eerste kwart voor Oirschot.

Hierna kwamen Mathijs en Jan- Willem samen flink in actie door hun rebounds en mooi samenspel in de aanval. Ik ging even doorwisselen, zodat Edgar, Michael en Dave ook in het spel kwamen. Maar Rooi profiteerde hiervan omdat zij meer lengte in het veld hadden staan en een paar mooie fastbreaks liepen. Hierdoor kwam Rooi dichterbij en werd het 38-31 in de ruststand.

Na de rust was het even moeilijk voor Oirschot om zichzelf te hervatten, Rooi scoorde een aantal keer achter elkaar en wij scoorde de eerste 4 minuten nog niks. Veel balverlies in de dribbel en passing. Na een time-out wisten de jongens zich weer te herpakken en was het zelfvertrouwen en de felheid terug. En liepen we weer uit tot 52-43.

Marijn en Michael en Ruben lieten zichzelf nog even schitteren door een paar mooie steals en scores. Ook Dave en Edgar probeerde hun puntjes nog te maken alleen ben hen vielen de schoten niet, helaas.

Met vol trots en vreugde yelde we OHH YESS!!! Want het roze papiertje was binnen 66-49 voor Oirschot. Maar vooral yelde we OHH YESS door het prachtige samenspel, leuke aanvallen en het plezier van iedereen! Een erg mooie wedstrijd zo op het einde van het seizoen!