Oirschot U10-Almonte U10

De vorige wedstrijd hadden we in Eindhoven met 75-6 verloren. Maar in tussentijd hebben de spelers al zoveel geleerd, dat er zeker een beter resultaat te verwachten was. En dat kwam er ook!

Almonte kwam sterk uit de startblokken en stond na het eerste gedeelte met 0-8  voor. We hadden vooral last van 2 goede spelers, 1 die elke bal afpakte en ook heel goed kon dribbelen (nr. 13) en van 1 grote jongen (nr 15).
De ruststand was 0-20. Wij verzuimden het om te scoren. We kregen namelijk veel kansen, alleen maakten we ze niet af. Vooral de vrije lay-up ging er niet in.

Het doel voor de 2e helft was om Almonte onder de 50 te houden en zelf ook te gaan scoren. En dat lukte, want in de laatste minuut scoorden we er nog 2 en ook Almonte scoorde niet veel meer. De eindstand werd 4-35.
Het was een zeer sportief duel met leuke toeschouwers. Ook de Almonte toeschouwers klapten hard toen Oirschot scoorden.

Amber werd kanjer van de week. Vooral de 2e helft ging ze de duels aan, pakte steals en nam veel initiatief om te scoren. Nu 2 weken rust en dan spelen we tegen een onbekende tegenstander: Attacus 2.