Oirschot U10-Black Eagles 3

Vandaag weer een nieuwe tegenstander, dit keer het 3e team van de Black Eagles. Wat is het toch een grote club, als je al vier U10 teams hebt.
Dit keer allemaal jongetjes als tegenstanders. Matia en Tonne (haar 1e wedstrijd) floten zeer strak, zodat beide teams ervan kunnen leren (loopfouten, second dribbel, lichamelijk contact enz.).
Het werd al snel duidelijk dat Oirschot een stuk sterker was dan de Black Eagles. Er werd door veel samenspel, en fast breaks te lopen, leuk gescoord. De ruststand was 25-3. Na de rust gingen we weer de muur aantikken en dan pas verdedigen. Ook kregen de kinderen de opdracht dat iedereen gescoord moest worden. Het betekende dat Tjeu en Ymke heel veel de bal moesten krijgen zodat ze ook konden scoren. Tjeu nam het scoren wel heel erg serieus op en scoorde bij de tegenstander in de basket. Dit vonden we helemaal niet erg, want al snel scoorde hij ook nog in de Oirschotse basket. De eindstand werd 49-11 in het voordeel van Oirschot.
Het was een leuke wedstrijd waarbij de Black Eagles echt wel tegenstand bood, ze scoorden alleen zelf te weinig.
Amber is kanjer van de week geworden. Ze kan ontzettend mooie bounce passen geven en blijft overzicht bewaren om anderen aan te spelen. Dit aanspelen kan ze al zelfs tijdens het dribbelen.

Groetjes Nicolette