Aeternitas MU 12-Oirschot MU 12

Vandaag onze verre uitwedstrijd tegen Aeternitas in Stamproy. Ruimschoots op tijd waren we aanwezig. Na nog de speeltuin gedaan te hebben, begonnen we aan onze warming-up. Amber was vandaag ziek en Ymke verving haar.
Onze speelsters werden verwend met bidons, die Sophie Wouters had gekregen van haar oom. Hartelijk dank voor dit cadeau!
De eerste twee periodes waren we vooral verdedigend nog niet bij de les. De tegenstander werd teveel vrij gelaten en profiteerden hier van. Na 2 periodes was het 7-17 in ons voordeel. Demi had wat nekklachten en kon haar nek niet goed draaien, maar hield wel vol. Daar had ze vooral last van bij het verdedigen. Gelukkig gingen de 3e en 4e periodes een stuk beter. Er werd weer beter overgespeeld en ook Ymke scoorde. Ruststand was 16-29.
In de tweede helft werd er nog wat meer gas gegeven. Vooral Sophie Wouters begon met 3 punters te strooien, Sofie Verkooijen en Mijke Nijhuis hadden mooie rebounds en scoorden daardoor weer veel. Nadine was zeer sterk in de verdediging en had ook mooie dribbels en scores. Renske maakte ook nog een mooie driepunter. We lieten de tegenstander niet zoveel meer scoren. De eindstand werd 23-55.
Sofie Verkooijen werd topper van de wedstrijd. Sofie bleef lopen, pakte mooie rebounds en speelde goed over. Ymke bedankt voor het meedoen. Ons publiek met maar liefst 6 ouders, Iris (het zusje van Demi) en de oma van Renske, moedigden ons goed aan.
Op naar de volgende onbekende tegenstander Lieshout.

Groetjes Nicolette