Attacus U-10 tegen BC Oirschot U-10

Op zaterdag 28 maart vertrokken we vol goede moed naar Veghel voor onze wedstrijd tegen Attacus. Onze coach Erik was er helaas niet bij,hij had verplichtingen met zijn eigen heren team.
Maar hij had een goede vervangster geregeld : Iris, zij nam de coaching voor haar rekening. Attacus begon sterk aan de wedstrijd en stond na de eerste periode met 5-0 voor.
Maar na een peptalk van onze zeer sterk invallende coach Iris kwamen we in de 2e periode terug
tot 11-7.Ook in de derde periode speelden de jongens en meiden van onze U-10 sterk en door sterk verdedigen van o.a Ymke,Giel en Vera ( kanjer van de week) eindigde deze periode met 15-12 voor Attacus,we bleven in de buurt. De klok van het scorebord was ondertussen uitgevallen en het bleek dat de zeer jonge tafelaars moeite hadden om de score bij te houden zodat er regelmatig punten af en bijgezet moesten worden. Ook de scheids had moeite om al de regels toe te passen zodat we na de eerste helft tegen een achterstand van 23-14 aan keken. In de vijfde periode liep Attacus mede doordat deze periode zonder onderbreking maar liefst 7,5 minuut duurde nog wat verder uit tot 31-15.De zesde periode begonnen we sterk en door scores van Mirthe ,bas Menno en Giel(mooie driepunter) kwamen we terug tot 30-23.Hoezo rare score vroegen wij ons af.
In de 7e periode ging de strijd gelijk op,goed spel van o.a. Tijn, Annouk en Cas zorgde ervoor dat het 36-29 werd. In de laatste periode probeerde we nog wat te forceren maar het zat niet mee, zodat de wedstrijd in 37-31 eindigde voor Attacus. Maar deze wedstrijd speelden we zeer sterk mede door goed en geconcentreerd spel en volledige inzet deden we tot het einde van de wedstrijd mee voor de overwinning. Ook de goede coaching van invalcoach Iris speelde hier een grote rol,namens iedereen bedankt!!! Attacus bleek een tegenstander waar we zeer zeker niet voor hoeven te vrezen.
Dus op naar de volgende wedstrijd op zondag 15 maart thuis tegen de Cougars uit Gennep.