BC Oirschot U10 – Black Eagles U-10 = 10-45

Een wedstrijd waar sommige spelertjes erg tegenop zagen. We hadden uit een flinke oor wassing gekregen. Gelukkig begonnen de "zwarte arenden" gelijk met terug te trekken op eigen helft. Door deze sportieve daad werd het een erg leuke wedstrijd. Natuurlijk was het verschil nog groot en zag je hele mooie aanvallen van de terechte kampioen. Wij begonnen erg goed aan de wedstrijd en bij de eerste twee periodes konden we de eagles nog goed bijbenen. De tribune was goed gevuld met zowel Oirschots als Rosmalens publiek. Het publiek heeft zich kunnen vermaken en was ook sportief om voor beide partijen te applaudisseren. De kanjer van de wedstrijd was zonder enige twijfel Cas van Mierden. Een paar wedstrijden geleden was Cas al erg goed bezig, maar toen lag de nadruk op verdedigen. Nu liep Cas heel vaak de diepte in om de bal te mogen ontvangen en naar de basket te gaan. Opzet van onze "zwarte brigade" was om Tijn en Vera de bal in te laten nemen. Anouk, Giel, Bas of Menno op te laten dribbelen of de bal over de verdediging heen naar Mirthe, Ymke of Cas zodat zij regelrecht naar de basket kunnen gaan. Door goed verdedigend werk van de eagles liepen de dribbelaars zich regelmatig vast en kwamen de ballen niet bij onze snelle spelertjes. We moeten nog het nodige leren, maar je ziet dat sommige spelertjes steeds beter worden. We verwachten dat we in de voorjaarscompetitie meer kans op overwinningen hebben. Ik moet helaas wel zeggen dat sommige spelertjes beter moeten luisteren naar de uitleg tijdens de training en coaching. Tijdens de wedstrijd zien we veel dingen terug, die ook weer aangegeven worden tijdens de training. Luister dus goed naar Tanja en Iris. Volgende week moeten we erg vroeg op, we vertrekken dan al om 8:15 uur vanaf St. Joris om naar Helmond te gaan.
Erik Nijhuis