BC Oirschot U10 – Black Shots U10 = 12 – 44

Op de laatste dag van november stond de thuiswedstrijd tegen de Black Shots op het programma. De wedstrijd begon met het uitdelen van fluorescerende hesjes aan de Helmondse ploeg. Zwart tegen zwart kijkt nogal moeilijk. We waren met 8 spelertjes, Menno Delfos was verhinderd, waardoor iedereen vijf periodes kon spelen.
Gemaakte afspraken waren: 1.Tijn en Vera nemen de bal in
2.Opdribbelen door Bas, Anouk, Giel, Ymke en Mirthe
3. Cas gebruiken voor de fastbreak
De wedstrijd begon met Anouk Kolsters, Mirthe van de Loo, Giel van de Sande, Tijn van Asseldonk en Cas van Mierden. Na 4 minuten keken we tegen een 0-10 achterstand aan. De belangrijkste reden is dat we niet goed verdedigen, niet de handen omhoog doen en dat we heel erg lief zijn. Tijdens de training hebben Tanja en Iris de nadruk gelegd dat onze spelertjes best feller mogen zijn en dat ze af en toe best een persoonlijke fout mogen maken (een zogenaamde P). Jammer genoeg zagen we dat niet bij iedereen terug tijdens de wedstrijd. In de tweede periode herstelde we gelukkig. Ymke en Anouk lieten zien dat we ook tegen grotere jongens gewoon kunnen verdedigen en de bal uit de handen kunnen pakken. Lekker op een sportieve fanatieke manier verdedigen. Na de tweede periode gleed het niveau naar beneden en verloren we dikverdiend van Black Shots met 12 tegen 44. Bas maakte een hele mooie lay-up, waar zelfs de coach van de tegenpartij moest klappen. Het uitnemen door Tijn en Vera werd soms erg goed uitgevoerd, maar soms moet je niet alleen de lange bal op Cas hanteren maar de dichtstbijzijnde "vrije" speler zoeken. Het opdribbelen verliep soms stroef, spelertjes lopen zich nog regelmatig vast en kunnen dan de bal niet kwijt. Probeer ook hier de dichtstbijzijnde speler te bereiken, nu zag je dat soms een speler werd overgeslagen. We zijn een team dus samenspelen. Ga alleen als de ruimte er is .......en is de ruimte er dan zo snel mogelijk naar de basket om een lay-up te maken . We hebben helaas verloren tegen een hele goede tegenstander, hopelijk leren we van iedere wedstrijd zodat we in de uitwedstrijd tegen Black Shots kunnen laten zien dat we sommige onderdelen beter zijn geworden. De volgende thuiswedstrijd is aanstaande zondag tegen de kampioen uit Rosmalen. De vorige keer verloren we met hele grote cijfers 82-3, we gaan proberen om meer puntjes te maken. De vorige wedstrijd was Giel van de Sande de kanjer van de week (we hebben toen gekeken naar verdedigen), deze keer was Ymke Nijhuis de topper. Ze speelde lekker fel en gebruikte haar snelheid goed om zowel aan te vallen als te verdedigen. Ymke, heel erg goed gedaan en probeer dit vol te houden de komende wedstrijden.

Erik Nijhuis