BC Oirschot U10 – Heeze U10

Vorige week hadden we een hele leuke wedstrijd gespeeld met helaas een nederlaag, vandaag weer een hele leuke wedstrijd waarbij de punten in eigen huis bleven. Heeze kwam met een goed gevulde ploeg met 10 jongens. De wedstrijd ging vanaf het begin gelijk tegen elkaar op. Heeze had een paar snelle en balvaardige jongens, die makkelijk scoorden. Door goed te verdedigen voor de rust konden we de jongens tegenhouden. De ruststand was in ons voordeel met 14-10. Na de rust begon Heeze erg sterk en door minder goed verdedigen van ons team kwam het aan op de laatste periode van 4 minuten. We stonden achter met 22-24. De laatste 4 minuten mochten Bas van Riel, Anouk Kolsters, Ymke Nijhuis, Cas van Mierden en Menno Delfos proberen om de score om te buigen in ons voordeel. Door scores van Menno Delfos in de laatste minuut konden we de wedstrijd winnen. Heel erg leuk om de jongens en meiden te zien springen van blijdschap. Ook in deze wedstrijd werden de scores weer goed verdeeld over de spelertjes. Vera van Rijt, Cas van Mierden, Tijn van Asseldonk, Bas van Riel, Anouk Kolsters, Menno Delfos en Mirthe van de Loo wisten de bal goed in de basket te richten. Sommige scores in de wedstrijd waren erg mooi. Paar mooie layups van Bas en Menno, vermeld moet worden dat Heeze ook een paar hele mooie aanvallen maakte (waarbij het publiek terecht applaudisseerden). Cool afgemaakte schoten door Mirthe, Cas en Tijn. Helaas konden Giel van de Sande en Ymke Nijhuis niet scoren, maar daar was ook een goede reden voor. Giel is ziek geweest en Ymke kwam terug van een blessure. Hopelijk kunnen zij de volgende keer ook scoren. We hebben het heel goed gedaan, ik ben supertrots. De topper van de week was erg moeilijk om te kiezen, er kwamen heel veel spelertjes voor in aanmerking uiteindelijk werd Tijn van Asseldonk de topper van de week. De reden was dat Tijn verdedigen heel moeilijk vind en toch zijn uiterste best deed en dat resulteerde mede in deze overwinning. Daarnaast maakte Tijn ook een hele mooie score.
Erik Nijhuis