BC Oirschot U10 – Springfield U10 = 20-30

We zullen het eens kort houden met de wedstrijdbespreking! Het team deed vandaag weinig om er een leuke wedstrijd van te maken. Er ging heel veel mis, jammer! Basketbal is een teamsport en met een teamsport bedoelen we dat je samen moet overspelen om tot een score te komen en samen moet verdedigen om de tegenstander niet te laten scoren. We zagen tegen Springfield weinig spirit en teamwork. De nieuwe regels moeten nog echt aangeleerd worden, de training is daar een uitgelezen mogelijkheid voor. Het uit de handen nemen van de bal (eerst sprongbal) leverde nu verbaasde gezichten op en het leek of de spelertjes niet meer durfde te verdedigen. Drie punten als je buiten de bucket scoort. Verdedigen vanaf de vrije worplijn en duidelijk man to man verdedigen. Hopelijk worden de komende trainingen duidelijk voor de spelertjes dat we nog hard moeten trainen om wedstrijdjes met een goed gevoel af te sluiten, verliezen is helemaal niet erg als je je best hebt gedaan maar dat was tegen Springfield niet het geval. We begonnen nog goed door met 10-4 voor te staan, maar toen was het vooral ikke ikke en de rest doet niet mee. Nogmaals jammer omdat we ook veel beter kunnen, we hebben dit seizoen ook hele leuke wedstrijden gespeeld die we verloren hebben waar wij ( ouders, trainers en coach ) supertrots op jullie waren.

Erik Nijhuis