BC Oirschot U10 – VIDO U10

We moesten vandaag tegen een hele goede tegenstander, zij hadden maar nipt van de koploper verloren(waar wij vorige week ruim van verloren). Vido bleek een hele sportieve tegenstander, je kon merken dat sommige spelers van Vido ouder waren dan 9 jaar (daarom ook dispensatiespelers) omdat ze groter en soms fysieker waren dan onze "trots". De wedstrijd werd keurig en strak geleid door Iris en Ilse, complimenten zeker als je dat soms vergelijkt bij andere wedstrijden. De eerste twee parten ging gelijk op met na 8 minuten een keurige 10-10 op het scorebord. Helaas liep Vido in periode 3 en 4 uit naar een ruststand van 13 tegen 26. In periode vijf liep de score op naar 13 – 32 en zelfs halverwege periode 6 naar 13- 38. Uiteindelijk gingen de aanvallen bij ons beter lopen, goede fastbreaks en mooie layups in de laatste 10 minuten zorgden ervoor dat we een eindstand hadden van 29-46. Een wedstrijd, die we helaas verloren maar waar hard gewerkt is. Heel veel dingen gingen goed, we hebben alleen een probleem met het verdedigen. Aanvallen willen we allemaal, maar verdedigen laten we nog weleens een steekje vallen. Bij het begin van elke periode krijgen de spelertjes te horen welke tegenstander ze in de gaten moeten houden bij het verdedigen, maar dat vergeten sommigen tijdens de wedstrijd. Deze week waren we maar met acht spelertjes, Ymke Nijhuis was geblesseerd, daardoor kon iedereen vijf periodes spelen. Scores werden door de spelertjes goed verdeeld: Bas van Riel, Mirthe van de Loo, Tijn van Asseldonk en Giel van de Sande. Anouk Kolsters en Cas van Mierden scoorden vandaag een keertje niet, maar werkten wel heel hard. De kanjer van de week was echter Menno Delfos: verschillende scores zelfs een driepunter (een hele mooie!!), maar de echte reden is dat Menno heel erg goed aan het verdedigen was. De tip voor volgende week: goed luisteren en de volgende keer kijken wie je moet verdedigen!
Volgende week zondag om 10:30 uur krijgen we de "groene" brigade uit Heeze op bezoek.

Erik Nijhuis