Eerste punt voor U12 Oirschot

Al weer de 4e uitwedstrijd en 5e wedstrijd van de U12. Dit keer een onbekende tegenstander OBC U12-1 uit Oss. We wisten dat zij ook nog niet gewonnen hadden.
We waren dit keer weer compleet en zagen bij de tegenstander ook 2 meisjes lopen (ik dacht eigenlijk 3, maar dat was een jongen, kwam ik pas op de terugweg achter). Onze 6 meiden hadden er zin in!
Vanaf het begin ging het gelijk op, het bleef erg spannend. Na 8-8 liep OBC uit, we verslapten in onze verdediging en hadden weinig verweer tegen hun fysieke acties. Ook hun meiden gebruikten hun lichaam goed. De ruststand was dan ook in het voordeel van OBC; 18-12.
Na een rust van 10 minuten, die hadden we echt nodig, want er werd flink gewerkt, kwamen we goed uit de startblokken. De scheidsrechters begonnen meer op fouten te fluiten en dat leverde vooral voor Mijke meer op. Ze mocht 2 vrije worpen nemen, waarvan ze er 1 benutte. Ook Nadine werd lekker fel en pakte verdedigend veel ballen.
Oirschot begon de winst te ruiken en het zelfvertrouwen nam toe. Nick strooide nog wat mooie pasjes uit zijn hoed en ging in de 7e periode helemaal los. Hij scoorde maar liefst 3 lay-ups achter elkaar. We kwamen op een voorsprong van 35-30. Helaas konden we dit in de 8e periode niet meer volhouden en werd het 37-37. Nick werd de topper van de wedstrijd. Hij zag de vrije spelers van Oirschot en speelde goed over. Verder was hij erg actief en maakte zijn kansen prima af.
Een gelijkspel komt niet vaak voor in de basketball wereld. Sommige spelers waren teleurgesteld en hadden zo graag willen winnen. Maar niet getreurd, er is hard gewerkt, en ook zeker goed gespeeld. Over 2 weken komt OBC bij ons op bezoek, we weten nu hoe ze spelen en kunnen ons daar ook op voorbereiden.

Groetjes Nicolette