Oirschot U12-EBCG U12

Na vorige week een goede pot neergezet te hebben tegen OBC, ging de U12 met dezelfde motivatie en strijdlust de wedstrijd in. Het werd een hele leuke wedstrijd met veel scores en t/m de 6e periode veel spanning. De uit wedstrijd hadden we nog met 78-30 verloren. We hadden dit keer 9 spelers, Amber was ziek. Mijke en Sophie hadden al een warming-up gehad, ze mochten bij de U14 meespelen.
De 1e helft ging goed gelijk op, ruststand was 14-18 in het voordeel van EBCG. EBCG was wat rustiger in het spel, ook effectiever. Oirschot was te gehaast en zocht vaak de drukte op. Er werden veel fastbreaks gelopen, en het spel ging over en weer. De dames Sophie W, Mijke en Nadine waren weer goed op dreef. Nadine blonk uit in het verdedigen en bleef op en neer rennen. Haar hoofd stond op ontploffen. Jort was weer goed aan het verdedigen en scoorde een mooie bal. Tjeu had heel veel plezier met zijn tegenstander en werkte hard. Sofie Verkooijen scoorde 2 mooie lay-up's. Nick had flink wat rebounds. Renske dribbelde op en neer en paste goed af. Jens zette af en toe zijn turbo aan en nam zijn run naar de baskets. Helaas vielen ze vandaag niet bij hem.
Jammer maar we zakten in de 7e en 8e periode wat weg en kwam er een vertekende eindstand van 26-44 op het bord.
Nadine werd topper van de wedstrijd. Volgende week tegen OBC, indien er net zo hard gewerkt wordt als de 2 afgelopen wedstrijden, zal het een spannende wedstrijd gaan worden.
Publiek bedankt voor de positieve aanmoedigingen en tot volgende week! Scheidsrechters Matia en Esther bedankt voor het goede fluitwerk.

Groetjes Nicolette