Rush U12-Oirschot U12

We moesten vandaag tegen Rush in Uden. Met 9 spelers gingen we de strijd aan tegen de koploper. Het was al weer de 4e wedstrijd van de competitie. We wisten dat het een zware wedstrijd zou zijn, maar gelukkig werd het een sportieve partij. De tegenstander was erg goed, maar onze U12 was op zijn best. Van de 4 wedstrijden was dit de beste wedstrijd. Er werd gestreden, er ontstonden blessures omdat we er vol tegenaan gingen. Nadine viel erg hard op de grond, dat was even schrikken. Maar gelukkig speelde ze de volgende periodes weer mee. Bij rust stonden we met 26-6 achter, maar dat was ook meer omdat wij onze kansen niet afmaakten. En Rush wel heel erg effectief was, ze scoorden van elke positie. Verder hadden ze nog een hele grote jongen staan, die niet hoefde te springen. Hij kreeg van ons Sophie Wouters tegen, die hem met handen en voeten probeerde uit te boxen. Dat lukte behoorlijk goed. Na de rust kregen we in de 6e periode een hele goede periode. Het werd maar liefst 10-10. Vooral Sofie Verkooijen kreeg het op haar heupen en scoorde er flink op los. Ze was zeer effectief onder de basket. Vandaar dat zij ook Topper van de wedstrijd werd. Het was deze keer ook moeilijk om de topper aan te wijzen, omdat er heel veel toppers waren.
De 7e en 8e periode was het op, vooral verdedigend. Rush liep nog uit, de eindstand werd 66-28.
Al met al een hele tevreden coach, die erg trots was op het blijven strijden van de ploeg. Een weekje rust en dan gaan we in Oss spelen, een onbekende tegenstander. Laten we hopen dat we de sterkste tegenstanders nu gehad hebben.

Gr. Nicolette