Springfield MU12-Oirschot MU12

Onze 14e en laatste wedstrijd mochten we tegen de ongeslagen kampioen Springfield aantreden. Een hele leuke en talentvolle ploeg. Wegens de meivakantie had Nadine afgezegd, maar Anouk heeft haar keurig vervangen.
We gingen heel goed uit de startblokken, 1e periode met 4-7 voor. Helaas kwam er een hele slechte 2e periode, we verloren die met 18-2. We hadden erg veel moeite om hun nummer 4, 9 en 10 af te stoppen. De 3e periode was weer voor ons, en de 4e periode weer voor hun. Er werd erg leuk gespeeld, met mooie combinaties. Helaas was Springfield wat effectiever en schakelden ze razendsnel om van de verdediging naar de aanval. Indien wij balverlies hadden, waren wij te laat terug om te verdedigen. Gelukkig hadden we wel een goede rebound. Mijke en Demi stonden goed te rebounden. De ruststand was 31-18. De tweede helft deden we er nog een schepje bovenop. We wilden met zo min mogelijk punten verliezen. Springfield is gewoon een hele goede tegenstander, dus verliezen is echt geen schande. De tweede helft werden er veel meer persoonlijke duels gewonnen. Hun sterke nummer 4 stond op scherp, ze had inmiddels 4 fouten. Het was een mooie, sportieve wedstrijd geworden waarbij Springfield terecht met 57-43 won. Het verschil had niet zo groot hoeven te zijn, als we de 2e periode beter verdedigd hadden. Sophie Wouters werd topper van de wedstrijd. Ze was lekker fanatiek en heeft hard gewerkt.
Vanaf januari zijn we met dit meidenteam begonnen. 14 wedstrijden gespeeld, 11 gewonnen, 3 verloren. Hele leuke wedstrijden gespeeld. Heel veel geleerd en het belangrijkste veel plezier gehad. Er stond echt een team, die voor elkaar op kwam.

Gr. Nicolette