U10 nog steeds onverslagen

Vorige week hadden we de eerste wedstrijd (in de Kemmer) gewonnen tegen Almonte en vandaag mochten we weer tegen de oranje ploeg uit Eindhoven. We gingen met acht spelertjes(helaas had Tijn afgezegd voor deze wedstrijd) en veel publiek naar sporthal de Eckart. Mirthe had voor een mascotte gezorgd, een echte basketbalhond incluis tenue. Almonte begon ijzersterk en nam een voorsprong, gelukkig maakte Giel van de Sande in de eerste periode gelijk. In de tweede, derde en vierde periode nam Oirschot het heft in handen en liep uit naar een ruststand van 3 – 14. Er waren in deze periodes mooie scores van Ymke Nijhuis, Anouk Kolsters , Mirthe van de Loo en Menno Delfos. Na een welverdiende rust gingen de remmen pas echt los in de vijfde periode; er werden maar liefst twaalf punten gescoord zodat we aan de zesde periode begonnen met een voorsprong van 3-26. We hebben toen afgesproken dat we net zoals de vorige wedstrijd na een score terug zouden rennen om onze baseline aan te raken en dan pas te gaan verdedigen. Door deze maatregel kon Almonte ook nog mooi scoren. In periode zesde had Bas van Riel het op zijn heupen, hij scoorde maar liefst zes punten. Het doel van deze wedstrijd was om goed samen te spelen en proberen iedereen te laten scoren. In periode zes en zeven probeerden de spelertjes Cas van de Mierden zoveel mogelijk de bal te geven. Cas speelde de sterren van de hemel, maar de bal wou niet de basket in. Het geluk was niet aan zijn zijde, maar hij liet wel zien aan zijn tante uit Rotterdam (speciaal overgekomen om te supporten) dat basketballen een leuke teamsport is. We hebben als team heel hard gewerkt en vooral na rust heel goed samengespeeld. Het was daarom erg moeilijk om de kanjer van de week aan te wijzen omdat iedereen een echte kanjer was, maar Vera van Rijt had vorige week heel veel pech dat haar ballen niet in de basket gingen en vandaag scoorde zij jawel zes punten inclusief een layup. Vera, je hebt het echt verdiend. De volgende wedstrijd van de U10 (op 25 oktober) zal een hele zware dobber worden, we moeten dan tegen de koploper uit Rosmalen....de Black Eagles. Vertrektijd is om 12:00 uur en aanvang van de wedstrijd 13:00 uur.

Erik Nijhuis