Verslag wedstrijd 28 maart U 10 Oirschot tegen U10 Springfield.

Verslag wedstrijd 28 maart U10 Oirschot tegen U10 Springfield.

Vóór deze wedstrijd was het nog spannend wie allemaal mee zou kunnen doen. Imke was een weekend weg. Tijn werd woensdag tijdens de training ziek en was helaas op zaterdag ook nog ziek, maar Vera, die tijdens de training een bal tegen haar vinger had gekregen, was gelukkig wel bij de wedstrijd. En zo gingen we met 7 naar de wedstrijd. Dit keer was Tanja de coach omdat Erik natuurlijk samen met Imke een weekend weg was. Nadat de Jump een keertje over moest, ging de wedstrijd van start. De eerste 2 periodes ging ons team gelijk op met Springfield en was het 8-8. Pas vanaf de 5e periode kon Springfield een beetje uitlopen. Maar zij hadden 11 spelers dus konden veel vaker uitrusten. De spelers van Springfield waren erg snel. Oirschot moest hard rennen om ze goed te verdedigen en waren soms net iets te laat om tussen de basket en de speler te staan. Door veel over te spelen en elkaar ook de kans te gunnen om te scoren heeft elke speler gescoord! Menno en Bas hebben een keer een foutje gemaakt, zodat Springfield twee worpen kreeg, maar zoals Tanja zei: " je mag 4 fouten maken!" Oirschot is vaak nog te lief voor de tegenstander. Springfield was veel minder lief tegen onze spelers, waardoor een aantal spelertjes van Oirschot op de grond belanden. Helaas kregen zij maar één keer een fout, waardoor Anouk twee worpen mocht proberen. Maar onze spelers zijn niet flauw en spelen gewoon door! Op het eind van de wedstrijd kreeg Vera toch nog een bal op dezelfde vinger als tijdens de training, dus werd ze er even uit gehaald en mocht Menno haar plaats voor de laatste seconden innemen. Al met al goed gespeeld van onze U10-ers! 43-30 verliezen van degenen dien tweedes staan in de competitie is hartstikke netjes.