Almonte U12- BC Oirschot U12= 22-57

Een wedstrijd waarbij de spelers helaas niet het middelpunt waren, maar de leiding.......en dat voor een wedstrijd van 10/11-jarige spelers (typerend en laten we er verder geen woorden aan vuil maken). We waren met 10 spelers, Indy moest helaas afzeggen. We gingen met de zelfde samenstelling spelen zoals we tegen het leuke team uit Venraij gespeeld hadden namelijk team 1 (Romy, Tjeu, Bas, Jort en Nick) en team 2 (Anouk, Ymke, Menno, Daan en Tim). In de training spelen we ook vaak in deze samenstelling. Er werd bij het begin niet al te best verdedigd; tussen man en basket! Afspraken werden niet altijd nageleefd; we hebben spelers die als taak hebben op te dribbelen en spelers die als wings fungeren. Nu zagen we sommige spelers opdribbelen, die daar moeite mee hebben (lees: te hoog dribbelen of zich vastlopen) en juist de guards weinig ballen krijgen. Gelukkig kwamen we gedurende de wedstrijd beter in het spel. We zien dat de spelers gedurende het seizoen duidelijk progressie gemaakt hebben, we zullen dat ook de komende tijd in de trainingen benadrukken en evalueren. Bij ons staat plezier hoog in het vaandel; de spelers geven aan dat ze het ook erg naar hun zin hebben bij ons clubke! De topper van de wedstrijd werd Jort. We hebben nog een wedstrijd voor de boeg tegen Quo Vadis uit Gemert. Net zoals Jumpers een leuke sportieve club.

Erik Nijhuis