Attacus MU 14-Oirschot MU 14

Deze tegenstander hadden we als eerste wedstrijd gehad en toen werd er flink verloren met 109-16. Dit was onze eerste kennismaking met de meiden onder de 14 poule. Gelukkig werd het daarna alleen maar leuker. De meiden hebben veel bijgeleerd, dus we hoopten dat het dit keer niet zo'n groot verschil zou worden. We starten goed in Veghel. De eerste periode bleef de schade beperkt met 19-6. Er werd hard gewerkt en flink gestreden om de bal. Soms hadden we een steal. Het ging er pittig aan toe. De scheidsrechters floten voor lopende screens van Attacus, dus dat was erg fijn. De ruststand was 34-10. Een prima stand voor ons. Na de rust kregen we het zwaarder. Mijke kreeg al snel haar 4e fout volgens de tafel (ze verwisselde Demi en Mijke met elkaar). Mijke moest een tijd op de bank om zo haar 5e fout te ontlopen. Hier was ze niet blij mee, omdat de goede nummer van 11 ook een keer mocht rusten. Nummer 11 heeft van de 88 punten 47 punten gemaakt en was zeer dominant aanwezig. We konden haar niet afstoppen. Ook de tweede helft werd er hard gewerkt en hielden we de schade beperkt. De eindstand werd 88-20. De coach was zeer tevreden. Attacus is een ploeg die kop en schouders (letterlijk en figuurlijk) boven elke tegenstander steekt. Tevens zijn ze al veel verder dan ons, veel tweede jaars MU 14. Amber werd topper van de wedstrijd. Ze verdedigde zeer goed op haar voeten en was niet meer zo bang van de tegenstander/coach als de eerste wedstrijd.

Groetjes Nicolette