BC Oirschot U12 – BBC Valkenswaard

De tribune barste uit zijn voegen, wat een publiek zowel van BBC-kant als onze kant..........top! Wat moet het heerlijk zijn om in deze ambiance te mogen spelen. Waarom was er zoveel publiek? De topper stond op het programma. De nummers 1 (BBC) tegen de runner up (BC Oirschot). Een tegenstander waar we uit klop kregen met 23 punten verschil. Vandaag waren we compleet dus met "onze " Tim. Wat hebben we hem gemist in de uitwedstrijd met zijn lengte. BBC heeft 2 lange spelers, die goed ingespeeld zijn op elkaar. Het werd een wedstrijd met veel passie, emotie en inzet. De scheidsrechters floten scherp en hadden hun handen vol aan. Gelukkig bleef het vooral sportief (wat in mijn optiek altijd de bedoeling is van een wedstrijdje ballen; je hebt elkaar nodig om een leuke pot neer te zetten) en konden wij op het eind onze handen in de lucht steken.....een overwinning met 10 punten verschil. We hebben nog twee uitwedstrijden voor de boeg uit naar de "oranjebrigade" in Eindhoven (Almonte) en "waar ga je naartoe = vertaling van Quo Vadis" in Gemert. Iedere week hebben we een topper en deze week konden wij, Piet en Erik, niet om de klasse van Nick heen. Goed gedaan, jochie! Het team laat week in week uit zien dat er echt sprake is van een team. Veel samenspel en onderling respect en vriendschap..........mijn complimenten!
Helaas, ben ik zelf 13 en 20 april afwezig bij de trainingen vanwege schoolverplichtingen!

Erik Nijhuis