BC Oirschot U12 – Black Shots U12 = 48-9

Zondag 17 januari 2016 begon de voorjaarscompetitie weer voor het leukste team van BC Oirschot. In de najaarscompetitie zagen we wedstrijden waarin we goed speelden, maar ook wedstrijden waarin spelers te veel alleen gingen spelen. We hebben een team waarin het niveau erg verschillend is, dat is helemaal niet erg zolang iedereen maar plezier heeft in het spelen van wedstrijden. Verliezen hoort erbij, maar winnen is soms ook leuk. Afgelopen zondag zagen we alleen blije gezichten aan onze kant, iedereen vroeg om meer te mogen spelen......... heeft dat te maken omdat we hebben gewonnen of omdat iedereen echt meedeed aan de wedstrijd. De strategie, die we tijdens de training oefenen kwam tijdens de wedstrijd goed tot uitdrukking. Helaas ging de laatste twee periodes ook sommige spelers voor eigen succes en ook gingen sommige spelers te veel in de bucket staan zodat het daar te druk werd. Iedereen probeerden te scoren...........dat is natuurlijk leuk maar wij zien liever dat er goed overgespeeld wordt en dat er in de bucket vrijheid komt voor sommige spelers om in te snijden! We zijn erg blij dat iedereen met een tevreden gezicht de wedstrijd heeft uitgespeeld, maar vooral dat iedereen betrokken was bij het vertoond spel. Elke speler heeft de mogelijkheid (lees: mogelijkheden) gehad om te kunnen scoren. De tegenstander bood in sommige periodes erg goed tegenstand, het kan in Helmond best een andere wedstrijd worden dan het scorebord nu aangaf. Black Shots miste namelijk veel onder de bucket. Al met al een terechte overwinning. Hopelijk heeft het massale publiek, de tribune zat helemaal vol, genoten van deze twee leuke en sportieve ploegen. We hebben steeds een trouwe aanhang bij de thuiswedstrijden waar mama's, papa's, oma's, opa's, broertjes, zusjes, neefjes, nichtjes, tantes, ooms en vele bekenden van onze spelers aanwezig zijn. Super!
Komende zondag wacht ons een gigant..........Almonte uit Eindhoven.