BC Oirschot U12 - Attacus U12

Twee wedstrijden tegen Attacus U12, twee keer een nederlaag.

De Veghelse blauwwitte brigade is voor onze U12 een zeer moeilijk te nemen tegenstander. In de uitwedstrijd werd er zwak verdedigd waardoor we tegen een verdiende nederlaag aanliepen. Sommige spelertjes waren niet bij de les (lees: luisterden niet zo goed). Er was geen sprake van een wedstrijd, de wedstrijd werd letterlijk en figuurlijk kapot gefloten. In totaal waren er minimaal 30 loopfouten en werd zelfs in 1 minuut tijd 4 gefloten voor lopen. Niet alleen voor BCO, maar ook voor de thuisclub.Door individuele klasse konden we aardig Attacus bijbenen, maar de nederlaag was een feit. Voor Attacus de eerste overwinning van de competitie. De teleurstelling was merkbaar bij iedereen die onze basketbalclub lief is.

Vol goede bedoelingen gingen we de thuiswedstrijd in. We speelden de eerste vier periode erg goed, we kwamen goed voor te staan en er werd erg goed samengespeeld. Wat een domper om daarna met lege handen te staan. Onze spelertjes moeten toch echt weerbaarder worden zowel lichamelijk als geestelijk. Er werd weinig gefloten voor persoonlijke contacten en daar werd door sommige spelers van Attacus dankbaar gebruik gemaakt. Wat de eerste 4 periodes goed ging, ging daarna helaas mis. Samenspel was weg, spelers gingen steeds de bucket in waardoor er te weinig ruimte was en ze elkaar voor de voeten gingen lopen. Het was echt een emotionele wedstrijd, jammer maar helaas. Ik ben wel trots op onze club, als je ziet dat spelers ondanks provocaties gewoon de wedstrijd uitspelen (niet altijd van harte) en dat de U12 ouders hebben die niet bemoeizuchtig en luidruchtig zijn omtrent tegenstander en scheidsrechter dan is daar alleen het woord respect voor. Wij zijn een club waar vriendschap, sportief en gezelschap het belangrijkste is en dat laten we zien niet alleen tijdens de wedstrijden maar ook tijdens de trainingen. Op het eind kregen de spelers stroopwafels en chips, wat ze volgende week krijgen dat weet alleen de topper van de week.... Tim van Run. We moeten nog een wedstrijd spelen tegen de kampioen uit Veldhoven. We vertrekken ERG vroeg namelijk 08:25 uur vanaf St Joris, zo vroeg staan we normaal nooit op maar hetzij zo. De najaarscompetitie zit er dan op en dan gaan we ons op maken voor de voorjaarscompetitie waarbij we hoogstwaarschijnlijk ingedeeld gaan worden in gelijkwaardige tegenstanders zodat iedere wedstrijd een "thriller" kan worden. Aanstaande woensdag hebben we de laatste training van 2015.........apenkooien en partijtje voor deze leuke kanjers om de najaarscompetitie leuk af te sluiten.

Erik Nijhuis