Oirschot MU 14 - Aeternitas MU 14

Vandaag een wedstrijd die naar verwachting wat spannender zou worden. Ook deze tegenstander had ruim van Weert en Attacus verloren.
Oirschot begon zeer sterk. In de eerste periode kwamen we met 18-8 voor te staan. Vooral mooie aanvallen met kansen die nu ook afgerond werden. Vooral Demi en Mijke waren op dreef. De 2e periode verliep nog steeds boven verwachting. Aanvallen geoefend op de trainingen werden mooi uitgespeeld door goede combinaties. De coach was dan ook zeer tevreden met een ruststand van 30-18.
Een donderspeech was niet nodig, want er werd goed gebasketbald. Helaas zakte het na rust volledig in. Er werd niet meer goed verdedigd, we hadden last van een zeer grote speelster bij de tegenstander. Zij pakte vele rebounds en daar hadden we weinig verweer tegen.
De tegenstander kwam in de derde en vierde periode veel feller tevoorschijn. Oirschot werd vaker vast gezet en kon hun spel niet meer spelen. Toch is er hard gewerkt, alleen sommige speelsters hadden nog veel te veel ontzag voor de grote meiden. En er werd echt niet goed opgelet in de verdediging. Dit resulteerde in een kleine nederlaag van 42-48.
Heel jammer, want dit was niet nodig geweest. Mijke werd topper van de wedstrijd. Ze was erg fel en wilde echt heel graag winnen. Op naar de volgende wedstrijd in het verre Maastricht.

Gr. Nicolette