Oirschot MU 14- Bladel MU 14

We wisten dat we vandaag een wat zwakkere tegenstander zouden krijgen. Bladel is met het grootste deel van de groep dit jaar begonnen met basketballen en wij hebben toch al flink wat ervaring opgebouwd. Op zich kwam het wel goed uit dat we niet zo'n sterke tegenstander kregen, 3 meiden hadden al in de ochtend getraind en waren dus warm gedraaid. Dat merkten we wel aan Demi. Demi speelde een goede wedstrijd, waarbij haar rushes en haar zuiverheid opviel.
De eerste periode was erg overtuigend van Oirschot. Er moest geoefend worden met full court press en dat leidde tot een 24-0 voorsprong. De tweede periode zakten we terug naar half court en Bladel kwam wat meer terug in het spel. Ze scoorden 6 punten en wij 10. De ruststand was 34-6.
De tweede helft hadden we 2 opdrachten verzonnen: iedereen moest gescoord hebben en we zouden 3x overspelen voordat we probeerden te scoren.
Bladel werd wat sterker en scoorden vooral met schoten. Er werd door iedereen gescoord en natuurlijk wilden er niemand meer wisselen.
Demi werd de topper van de wedstrijd. Vooral in aanvallend opzicht blonk ze uit.
Onze eerstvolgende wedstrijd zal pas op zondag 28 februari thuis tegen Weert zijn. Dat is een tegenstander van een heel ander kaliber.

Gr. Nicolette