Oirschot MU14 - Attacus MU14 en BAL MU14 - Oirschot MU14

Oirschot MU 14- Attacus MU 14 en BAL MU 14- Oirschot MU 14

Na 2 wedstrijden gespeeld te hebben, kunnen we stellen dat we twee hele goede tegenstanders hebben gehad en dat we het zwaar zullen krijgen in de MU 14 klasse. Gelukkig zijn we dit seizoen gestart met 2x in de week trainen, dus we gaan ervoor om zo snel mogelijk bij te leren om zo betere wedstrijden te gaan spelen.
Tegen Attacus was het vooral ook mentaal zeer zwaar. Demi speelde deze wedstrijd niet mee, en de tegenstander was heel veel maten te groot. Na een ruststand van 4-54 werd het uiteindelijk 16-109. De tweede helft gingen de hoofden weer omhoog en probeerden we ook met elkaar te spelen. Attacus was veel feller, fysieker en vooral groter. We hopen natuurlijk dat dit de beste tegenstander is in de poule. Sofie Verkooijen werd topper van de wedstrijd. Ze bleef lopen, wilde ook niet gewisseld worden en had geen problemen met de goede tegenstander.

Onze tweede wedstrijd tegen basketball academy Limburg zag er al veel beter uit. We waren vandaag compleet, met 8 meiden gingen we de strijd aan. BAL had een speelster die niet te houden was. Mijke deed enorm haar best, maar de tegenstandster was echt erg goed. de eerste periode ging het erg goed, het stond 14-6 voor BAL. Helaas zakten we daarna wat in, keken niet waar we de bal naar toe gooiden en namen verkeerde beslissingen. Maar met een ruststand van 31-14 waren we toch aardig tevreden. De tweede helft probeerden we nr 9 van BAL te stoppen, maar helaas scoorde ze 39 van de 61 punten, met ook nog 3 punters erbij. De eindstand werd 61-33 in het voordeel van BAL. Renske werd de topper van de wedstrijd. Ze scoorde maar liefst 3x. , verdedigde goed en was in de wedstrijd goed aanwezig.
Volgende week tegen Aeternitas, een ploeg die ook ruim verloren heeft van Attacus en BAL. Laten we hopen dat we dan een mooie, gelijkwaardige wedstrijd gaan spelen.

GR. Nicolette