Springfield meiden onder de 14- Oirschot meiden onder de 14

Dit keer een wedstrijd tussen de nr 2 (springfield) en de nr 3 (oirschot). Normaal gesproken een leuke, sportieve wedstrijd die vaak door springfield gewonnen wordt.
Helaas werd de wedstrijd geleid door 2 onervaren scheidsrechters die echt hun best deden, maar veel moeite hadden met de spannende strijd die het werd.
De eerste periode was voor Oirschot, we namen een voorsprong van 10-15. Er werd prima gespeeld, met leuke combinaties. Ook de tweede periode was weer voor Oirschot. We gingen rusten met een tussenstand van 19-27. Dit hadden we niet verwacht, omdat normaal gesproken springfield een stuk sterker is. Oirschot speelde gewoon goed en vooral Demi was zeer goed aanvallend en verdedigend bezig.
De tweede helft ging springfield meer druk zetten op onze speelsters en daardoor ontstond er onrust bij de oirschot speelsters. Er werd teveel geschoten en ballen zo maar weggegooid. Springfield had wat mooie steals en kwam dus terug.
De derde periode was het 25-33 en merkten we dat het steeds spannender werd. Mijke stond inmiddels op 3 fouten en werd behoorlijk gehinderd in haar spelwijze.
De 4e periode sloeg springfield toe door de fouten van Oirschot en ook steeds meer dubieuze beslissingen van de onervaren scheidsrechters. De laatste 3 minuten heeft het Oirschot publiek de wedstrijd gefilmd. Op een gegeven moment was het 38-38. Mijke scoorde de 38-40. De goed spelende nr 7 van springfield maakte 40-40. Daarna zag het publiek de tafelaars de score in een keer naar 42-40 brengen. Ondanks veel geroep gebeurde er niets met de stand. Mijke werd de laatste minuut nog met 5 fouten eraf gefloten en toen kwam het eindsignaal.
Ondanks protest bij de scheidsrechters en tafelaars bleef de eindstand volgens springfield 42-40. De scheidsrechter gaf aan dat hij niets meer kon veranderen, de sheet was geschreven. Gelukkig was er een scheidsrechters begeleider bij die ons aangaf dat we protest konden indienen. Dat hebben we dus gedaan en we hopen zo ons gelijk te krijgen.
Het was erg jammer dat normaal gesproken een leuke, sportieve wedstrijd zo uit de hand is gelopen.
Mijke werd de topper van de wedstrijd, waarbij Demi toch echt de 1e helft ontzettend goed speelde.

Gr. Nicolette