Protocol Corona BCO

Seizoen 2021–2022 Corona Protocol (wordt bijgewerkt wanneer nodig).

26 januari 2022 > Nadat de trainingen zijn opgestart nu ook herstart competitie!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De nieuwe coronamaatregelen die gelden per 26 januari 2022!
Actuele info zover volgens de link van NBB.

Hieronder kort het belangrijkste voor álle bezoekers (uit en thuis).

* Publiek is weer toegestaan bij wedstrijden/trainingen in de professionele- en amateursport. De tribune mag tot 1/3 gevuld zijn. Houd 1,5 meter afstand.

Voor sportcentrum de Kemmer (gemeente Oirschot) geldt dat alle personen vanaf 14 jaar hun identiteitsbewijs bij zich moeten hebben! Vaak is exacte leeftijd moeilijk te zien. Vandaar deze maatregel.

* Vanaf 18 jaar en ouder moet je een coronatoegangsbewijs (CTB) overleggen! Dat houdt in dat je moet beschikken over een geldige QR-code of negatieve test (geen zelftest) niet ouder dan 24 uur.

* Buiten het sporten is binnen het dragen van een mondkapje verplicht bij verplaatsingen (niet bij zitplaats horeca).

Voldoe je niet aan deze voorwaarden dan krijg je geen toegang tot het sportcentrum (controle bij entree).

Dit geldt dus voor alle spelers, coaches, scheidsrechters, chauffeurs, ouders etc. Verder gelden de algemene maatregelen rondom 1,5 meter afstand, mondkapje, handen wassen, geen handen schudden etc.

Stappenplan bij positieve coronatest persoon in het team:

1. Degene die positief getest is informeert:

a. de coach/ trainer.
b. de personen (buiten het eigen team, maar binnen de vereniging) waarmee hij/ zij langer dan 15 minuten in direct contact is geweest.
2. De coach/ trainer informeert:
a. De spelers van het team en de ouders (ouders in ieder geval tot en met de M18 - V18).
b. In de kaderapp dat er een persoon in het betreffende team positief is getest (naam hoeft niet vermeld te worden, wel het team waar de persoon in speelt).
3. Bestuur en wedstrijdsecretaris informeren:
a. Het team/ de vereniging waartegen is gespeeld.
b. Degenen die taken hebben gehad bij de thuiswedstrijd (scheidsrechters/ tafelaars).
c. NBB + komende tegenstander(s) team indien niet gespeeld kan worden.

Wij willen jullie allen verzoeken om de coronaregels goed in acht te nemen.

Voor specifieke informatie t.a.v. coronamaatregelen & basketball kun je terecht op de website van de NBB! Deze informatie wordt continu bijgewerkt. Lees vooral het 'Coronaprotocol basketballcompetities' en het 'Protocol verantwoord sporten'.

Onderstaand wordt binnenkort bijgewerkt!

Wanneer er wel CTB (Coronatoegangsbewijs) nodig is:

* voor het zittend nuttigen van eten en drinken binnen in het afgescheiden gedeelte voor horeca;
* wanneer de sportbeoefening in de horeca plaatsvindt, bv. darts of biljart in een café/restaurant.

Wanneer er geen CTB (Coronatoegangsbewijs) nodig is:

* voor het gebruik van terrassen buiten en het afhalen van eten en drinken;
* het nuttigen van afgehaald eten en drinken buiten het afgescheiden horeca gedeelte;
* voor het beoefenen van sport in bijv buurthuizen, mits het horeca gedeelte afgescheiden is van de andere activiteiten.