VetrouwensContactPersoon

Hallo. Mijn naam is Dorine Roefs en ik ben sinds september 2020 de vertrouwenscontactpersoon bij Basketbal Club Oirschot (BCO). Mijn zoon Kevin speelt basketbal bij BCO waardoor ik besmet ben geraakt met het basketbalvirus en zelfs inmiddels ook trainer / coach ben.

Bij BCO vinden we het belangrijk dat iedereen, die op wat voor manier dan ook bij de vereniging hoort, zich veilig voelt! Als je een melding hebt over het gedrag van iemand binnen de vereniging, kun je contact opnemen met mij. Je melding kan gaan over pesten, discriminatie, seksueel ongewenst gedrag, agressie enz. Eigenlijk over alle gedrag waardoor jij je niet prettig en veilig voelt bij het sporten. De melding kan gaan over een medespeler(s), een trainer, een begeleider, een vrijwilliger of een ouder.

Vervolgens ga ik samen met jou je melding bespreken. Als VCP luister ik goed naar je verhaal en samen bekijken we hoe je probleem het beste kan worden aangepakt. Als je het probleem zelf kunt oplossen, prima. Als je er hulp bij nodig hebt, bespreken we dat ook. Samen kijken we welke stappen je kunt nemen of ik denk met je mee wie je zou kunnen helpen. Het kan zijn dat je met de betreffende persoon in gesprek gaat of met je trainer of met het bestuur. Ook kan ik je eventueel verwijzen naar een vertrouwenspersoon van de NBB (Nationale Basketbal Bond) of NOC*NSF.

De naam vertrouwenscontactpersoon zegt het al: je kunt me in vertrouwen iets vertellen. Jij beslist wat er verder met jouw probleem gebeurt. Ik help je op weg. Als VCP zorg ik voor een (eventueel zonder namen) schriftelijke terugkoppeling aan het bestuur. Bij een strafbaar feit moet altijd de politie erbij betrokken worden.

Bereikbaarheid: Je kunt telefonisch of via mail contact met me opnemen. Uiteraard mag je me ook aanspreken in en rond de sporthal. We plannen dan samen een geschikt moment om verder te praten.

Dorine Roefs
E-mail: vcp@basketbalcluboirschot.nl
Tel.nr. 06 - 28 93 85 97

Vind je het prettiger om met iemand van buiten de vereniging contact op te nemen of ben ik niet bereikbaar? Dan kun je ook contact opnemen met de vertrouwenscontactpersoon van de Nederlandse Basketbalbond of van het NOC*NSF.

NBB: Petra Vervoort: telnr. 088-1119910 (vervoort@devertrouwenspersoon.nl)

NOC*NSF: Vertrouwenspunt Sport: telnr. 0900-2025590