V16-1 Kampioen 2018/2019!

Het begint te wennen; voor de derde keer op rij is het eerste V16 team (vrouwen onder 16 jaar) kampioen geworden. Ditmaal in de allerhoogste zuidelijke klasse (Zeeland, Noord-Brabant en Limburg). Dit houdt in dat de meiden onder andere wedstrijden hebben gespeeld in Maastricht, Roosendaal, Den Bosch en Gorinchem.

Wanneer de zwart-witte brigade het op hun heupen krijgt is er geen kruid tegen gewassen. Met indrukwekkende cijfers worden tegenstanders opzij gezet. Met nog één wedstrijd te gaan is het kampioenschap al een feit. De cijfers liegen er niet om; 635 punten gemaakt in 9 wedstrijden. Voor een vereniging als BC Oirschot een unieke prestatie. Sommige spelers trainen en spelen al 8 jaar samen. Het succes levert, naast voldoening bij spelers, trainers en coaches, ook interesse van andere basketbalverenigingen op.

Na dit seizoen gaan, helaas voor BC Oirschot, een paar talenten afscheid nemen van de Oirschotse vereniging. Zij gaan elders spelen op het hoogste niveau (eredivisie in Weert en Veghel). Jammer voor de vereniging, maar ook mooi dat zij deze stap kunnen zetten en tevens een grote pluim voor de begeleiding van de basketbalvereniging. De meiden weten dat er altijd een plekje vrij blijft om terug te keren op het oude nest.

Dit seizoen is er gekozen om twee V16 teams samen te stellen. Een vaste kern van zes ambitieuze jonge dames met aanvulling van vier vaste bankspeelsters uit het tweede team, die roulerend het eerste team aanvullen. Een gouden greep waardoor deze jonge speelsters kunnen wennen aan het hogere niveau. Behalve gedreven en met plezier te basketballen worden ook andere taken binnen de club met enthousiasme uitgevoerd.

Bij de laatste wedstrijd van het seizoen, in en tegen Den Bosch, zullen de échte Bossche bollen niet vergeten worden. Volgend seizoen ligt er een mooie taak voor de vereniging om weer een leuk meidenteam samen te stellen; met zoveel talent in de regio Oirschot moet dat zeker lukken. Wil je een proeftraining te volgen dan is dat altijd mogelijk!

Erik Nijhuis

Update: de laatste wedstrijd tegen EBBC is met 31-37 gewonnen!