300 km rijden voor een DAMES EREDIVISIE WEDSTRIJD, WIE DOET DAT NU????

Een aantal leden van onze club kon het niet laten om op een vrije zaterdag naar Herne (Duitsland) te rijden om naar  Francis Donders te gaan kijken.

Aangekomen zag het er aan de buitenkant wel een beetje armzalig uit, maar in de sporthal was het eigenlijk super gezellig, belegde broodjes, toastjes, halve liters bier en noem maar op.

Francis moest met haar team Giro Live Panthers (Osnabrück)een uitwedstrijd spelen tegen HTC Herne. Na een warming up van 1.5 uur, klinkt het fluitsignaal voor de start van de match. Osnabrück had de eerste tip en meteen een score. Helaas stond Francis niet in de basis, maar in een Amerikaanse pointgard hadden ze een zeer sterke spelleider, die iedereen precies op de juiste plek delegeerde. Toch zie je bij de dames egoïsme en geen goed team spel. Bij de thuisclub was dat beter geregeld, daar werd meer als een team gespeeld en mede daardoor bleef het een wedstrijd.

Francis kwam in de wedstrijd en je zag meteen dat ze als  ex-Almonte speelster goed liet zien hoe het wel moest, namelijk keihard werken in de defence en loeren op elke pass die de zaal rondvloog. Tot  halftime stonden de Ossnabrückers met 10 punten voor in een hele leuke wedstrijd. Na de rust kwam HTC Herne terug en werd het behoorlijk spannend. Ondanks dat Francis nog een geweldige steal, een schitterende break plus uiteraard een score maakte, hebben de Panthers niet de 2 punten mee naar Osnabrück weten te nemen. Jammer voor Francis maar iedereen was het er over eens dat door wilskracht en teamwork de thuisclub verdiend gewonnen had.

Na het eindsignaal werd er gezongen  door de supporters en kwamen alle dames van HTC Herne iedereen met een HIGHFIVE  op de tribune bedanken. Heel leuk om mee te maken.Daarna nog wat gedronken en afscheid genomen van Francis. Vervolgens in de auto en 150 km terug. Het was zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar.